Tilmelding

Tilmelding

For haller, boligforeninger, forsamlingshuse og lignende

Er din organisation en forening, se i stedet denne side.

Kursusdatoer

Basisforløb

Introduktionsmodul 0

Introduktionsmodulet (Modul 0)  afvikles i tidsrummet 16.30-17.30.

Modul 0 er gratis og giver et overordnet overblik over mulighederne i Conventus som facilitetsejer.

Kursusforløb for facilitetsejere

Hver undervisningsgang består af to moduler:

  • Første modul afvikles kl. 13.00-14.00
  • Andet modul afvikles kl. 14.30-15.30

Mellem modulerne er indlagt 30 min. pause, som kan bruges til erfaringsudveksling eller pause.

Følgende kursusforløb er lige nu tilgængelige:

Temakurser

Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).

Følgende kurser er lige nu tilgængelige:

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Basisforløb

Klik her for at tilmelde dig:


Er der ikke flere ledige pladser, så en mail på kursus@sjhjaelp.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Datoer for forløb 1

  • Modul 0: 14-08
  • Modul 1: 21-08
  • Modul 2: 21-08
  • Modul 3: 23-08
  • Modul 4: 23-08
  • Modul 5: 06-09
  • Modul 6: 06-09

Klik her for at tilmelde dig:


Er der ikke flere ledige pladser, så en mail på kursus@sjhjaelp.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Datoer for forløb 2

  • Modul 0: 14-09
  • Modul 1: 19-09
  • Modul 2: 19-09
  • Modul 3: 21-09
  • Modul 4: 21-09
  • Modul 5: 03-10
  • Modul 6: 03-10

Klik her for at tilmelde dig:


Er der ikke flere ledige pladser, så en mail på kursus@sjhjaelp.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Datoer for forløb 3

  • Modul 0: 25-10
  • Modul 1: 30-10
  • Modul 2: 30-10
  • Modul 3: 01-11
  • Modul 4: 01-11
  • Modul 5: 13-11
  • Modul 6: 13-11

Klik her for at tilmelde dig:


Er der ikke flere ledige pladser, så en mail på kursus@sjhjaelp.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Datoer for forløb 4

  • Modul 0: 23-11
  • Modul 1: 28-11
  • Modul 2: 28-11
  • Modul 3: 30-11
  • Modul 4: 30-11
  • Modul 5: 12-12
  • Modul 6: 12-12

Klik her for at tilmelde dig:

Er der ikke flere ledige pladser, så en mail på kursus@sjhjaelp.dk, så forsøger vi at finde en løsning.

Temakurser

Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).

Anbefaling – ansøg om kursustilskud:
Mange kommuner tilbyder kursustilskud til uddannelse af foreningens frivillige.
Du kan kontakte din kultur- og fritidsforvaltning for at høre mere om mulighederne i din kommune.

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Der er lige nu ingen kommende datoer for dette kursus.
Skriv dig på interesselisten og modtag besked, når vi lægger nye datoer op HER.

Læs mere om opbygning og detaljer her​

Kursusmodulerne afvikles som samlede forløb over cirka 3 uger.
På de enkelte forløb er modulerne placeret fra kl. 19 til 21.30 tirsdag og torsdag eller mandag og onsdag:

  • Første modul afvikles fra kl. 19.00 – 20.00
  • Andet modul afvikles fra kl. 20.30-21.30
  • Mellem modulerne er der 30 minutters pause, som kan bruges til erfaringsudveksling eller som pause

For at kunne tilbyde kursusopfølgning til alle foreninger, er 25 pladser pr. modul.

SJ-Hjælp anbefaler, at I gennemfører alle moduler og tager imod tilbuddet om kursusopfølgning.

I kan træne i Conventus med fuldt overblik
Forskellen på at have været på kursus i stedet for bare prøve sig frem, er at I kan træne på et oplyst grundlag.
I har indsigt i systemets muligheder og hvordan I kan udnytte Conventus til løse jeres problemer.

Vi kan desværre ikke overdrage al vores erfaring og træning i at bruge systemet til jer.
Derfor har I naturligvis fortsat træningstimerne i systemet tilbage, selvom I har været på kursus.

Vi underviser med udgangspunkt i et koncept, vi kalder “Fremtidssikret drift”.
Med hjælp fra digitalisering har vi fokus på at skabe en administration med så få administrative timer som muligt med opgaverne fordelt på flere skuldre. Det er med til at sikre et stærkt fundament for jeres forening.

Modulernes opbygning
Alle modulerne er bygget op, så der er noget for både nybegynderen og den mere erfarne:

  • Gennemgang og demonstration af hvordan funktionerne kan bruges
    • Funktionsoverblik
  • Hvad skal der klikkes på?
    • Den tekniske opsætning
  • Dagligdagen
    • Hvad er det tilbagevendende daglige arbejde?

For hvert emne laver SJ-Hjælp en opsamling af de vigtigste ting, vi anbefaler, I skal tage stilling til.

I forbindelse med hvert modul vil der være mulighed for at stille korte generelle spørgsmål.

Modul 0-4
Modulerne er bygget op om grundlæggende viden og forståelse for Conventus og systemets funktioner.

I mange foreninger vil det være hensigtsmæssigt at dele medlemsadministration og regnskab på flere skuldre. SJ-Hjælp ser derfor meget gerne flere deltagere fra den enkelte forening – det giver samtidig jer faglighed til videreudvikling af forbedringstiltag.

Mellem modulerne tilbydes I en kursusopfølgning.

Modul 5-6
Anden del af forløbet tager afsæt i de grundlæggende spørgsmål og stillingtagen fra modul 0-4 og generelle temaer fra opfølgningen.

Med dette udgangspunkt gennemgås dagligdagen for medlemsadministration og regnskab.

Gratis kursusopfølgning
SJ-Hjælps erfaring er, at mange søger kurser, for at få konkrete løsningsforslag som rammer netop jeres behov og udfordringer.
For at kunne gøre dette bedst muligt, tilbydes I op til 30 minutters kursusopfølgning pr. forening.  
Tilbuddet gælder en opfølgning pr. forening og det udløber 14 dage efter modul 4 er afviklet.

Kursusopfølgning – hvordan foregår det?
Foreningen får et link, der giver mulighed for at booke et kort online møde.
Når I har valgt det tidspunkt som passer jer bedst, sender SJ-Hjælp et link til Zoom.

I mødes online med en af vores rådgivere, og gennemgår jeres spørgsmål / udfordringer.
For at bruge tiden bedst, bliver I bedt om at skrive til os, hvad vi skal snakke om, når I booker opfølgningen.

Vi kommer med et bud på løsning af jeres udfordringer, og et bud på en plan for, hvordan I kommer godt videre.
Vi sender en kort opsummering, som I kan arbejde videre med.

Efter endt kursusforløb
Når I har deltaget i alle modulerne, og lagt en plan for løsninger af jeres ønsker og krav til systemet, er I klar til at gå i gang med at tilpasse Conventus til jeres virkelighed.
I har fået overblik over systemets mange muligheder, og har fået den grundlæggende systemforståelse.

Det eneste, der mangler nu, er de træningstimer, der skal til, så I for alvor bliver dus med systemet

Ofte stillede spørgsmål

SJ-Hjælp står for Sebastian og Julie – Hjælp.

Vi er en selvstændig konsulentvirksomhed, som, siden 2016, har hjulpet foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.

Vi har siden 2017 afholdt Conventuskurser kommunalt og nationalt – både fysisk og online. 

Conventus og DGI har lavet et samarbejde med os om udvikling og afholdelse af Conventuskurser på landsplan.

Vi samarbejder med kommuner og DGI med en målsætning om, at forbedre foreningslederens arbejdsvilkår og minimere lederens arbejdsbyrde gennem digitalisering og bæredygtig foreningsdrift.

Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016 og har siden da rådgivet over 350 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.

Basisforløbet – de 7 grundmoduler
Det samlede basisforløb koster 4.000 kr. + moms for alle syv moduler.

Kursusforløbet købes samlet og kan ikke deles pr. modul.

Temakurser
Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).

Anbefaling – ansøgning om kursustilskud:
Du kan kontakte din kultur- og fritidsforvaltning for at høre mere om mulighederne for tilskud til kursusudgiften i din kommune.

Kurserne afvikles online.

Kurset er delt i et oplæg og efterfølgende spørgerunde.

Oplægget vil undervejs have små pauser til korte spørgsmål.

Spørgsmål, som relaterer sig til jeres specifikke situation, vil I få mulighed for at få svar på i kursusopfølgningen.

Kursusforløbet for facilitetsejere afvikles for den samme gruppe deltagere, så I kan netværke og lære af hinandens eksempler.

Basisforløb
Der er deltagere med fra hele landet fra mange forskellige typer af foreninger. Forløbene har en max kapacitet på 20 deltagere.

Temakurser
For at skabe mere intime rammer, hvor vi kan gå mere i detaljer med hver enkelt deltagers spørgsmål og eksempler, afvikles de supplerende kurser med max. 10 deltagere.

Vi anbefaler, at I deltager med flere fra jeres organisation, så I kan spare med hinanden efterfølgende, men du kan godt deltage alene.

Du modtager automatisk et link til kurset efter din tilmelding.
Linket sendes til den e-mail, du angiver ved din tilmelding.

Efter kurset vil du modtage en mail med siderne fra kursets oplæg. 

SJ-Hjælp står for Sebastian og Julie – Hjælp.

Vi er en selvstændig konsulentvirksomhed, som, siden 2016, har hjulpet foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.

Vi har siden 2017 afholdt Conventuskurser kommunalt og nationalt – både fysisk og online. 

Conventus og DGI har lavet et samarbejde med os om udvikling og afholdelse af Conventuskurser på landsplan.

Vi samarbejder med kommuner og DGI med en målsætning om, at forbedre foreningslederens arbejdsvilkår og minimere lederens arbejdsbyrde gennem digitalisering og bæredygtig foreningsdrift.

Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016 og har siden da rådgivet over 350 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.

Basisforløbet – de 7 grundmoduler
Det samlede basisforløb koster 4.000 kr. + moms for alle syv moduler.

Kursusforløbet købes samlet og kan ikke deles pr. modul.

Temakurser
Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).

Anbefaling – ansøgning om kursustilskud:
Du kan kontakte din kultur- og fritidsforvaltning for at høre mere om mulighederne for tilskud til kursusudgiften i din kommune.

Kurserne afvikles online.

Kurset er delt i et oplæg og efterfølgende spørgerunde.

Oplægget vil undervejs have små pauser til korte spørgsmål.

Spørgsmål, som relaterer sig til jeres specifikke situation, vil I få mulighed for at få svar på i kursusopfølgningen.

Kursusforløbet for facilitetsejere afvikles for den samme gruppe deltagere, så I kan netværke og lære af hinandens eksempler.

Basisforløb
Der er deltagere med fra hele landet fra mange forskellige typer af foreninger. Forløbene har en max kapacitet på 20 deltagere.

Temakurser
For at skabe mere intime rammer, hvor vi kan gå mere i detaljer med hver enkelt deltagers spørgsmål og eksempler, afvikles de supplerende kurser med max. 10 deltagere.

Vi anbefaler, at I deltager med flere fra jeres organisation, så I kan spare med hinanden efterfølgende, men du kan godt deltage alene.

Du modtager automatisk et link til kurset efter din tilmelding.
Linket sendes til den e-mail, du angiver ved din tilmelding.

Efter kurset vil du modtage en mail med siderne fra kursets oplæg. 

Det siger vores kunder: