Hjælp til selvhjælp med 1:1 personlig hjælp
Køb adgang til vores onlineunivers med videoguides til CFR-indberetning i Conventus
Køb adgang til videouniverset her
Når du køber adgang til videoerne, er det gældende et år af gangen.
Adgangen fornys automatisk efter 1 år. Du kan til en hver tid afmelde din adgang.
Pris: 350 kr. inkl. moms
Onlineunivers med hjælp i øjenhøjde
Læs mere om hvilke videoer, universet indeholder her
Overblik over universet
Conventus tilbyder en nem optælling af medlemmer, så I kan få overblik over jeres medlemmer i de påkrævede aldersintervaller og aktiviteter.
Vi giver jer overblik over, hvordan I kan indberette automatisk til CFR (DIF / DGI).
Vi gennemgår, hvordan I
- skal forstå medlemsindberetning og hvordan medlemstallet opgøres
- sammenkæder profiler, som er findes flere gange
- skal indstille jeres hold for at tæller med i statistikken
- gør antallet af frivillige op så de tæller med i statistikken
- får Conventus til synkronisere automatisk til CFR, så foreningens stamdata samt oplysninger på formand og kasserer automatisk afleveres til CFR
Videooverblik
Automatisk synkronisering af oplysninger til CFR
- Stamdata på foreningen, formand og kasser
Regler for medlemsoptælling til CFR (DIF / DGI)
- Dublerede medlemmer – husk at rydde op i dubletter
- Kør statistik – ikke opret – og gennemgå dokumentation
- Rette fejl og kør statistikken indtil du har det hele med
Videoer til rettelse af fejl og mangler
- Forklaring af forskellen på hold og udvalg
- Indstilling på Hold – aktivitet og periode
- Rediger indstillinger for flere grupper på én gang
Frivillige – registrering og opgørelse
- Indstilling af udvalg
- Ledere på hold
Ekstra – bruger I abonnement? (automatisk kontingentopkrævning?)
- Forskellen på Flexhold og sæsonhold
Vi tilbyder 30 minutters 1:1 hjælp.
Vi kan gennemgå din opsætning, kontrollere indstillinger samt besvarer jeres spørgsmål.
Det hele foregår online via Zoom eller telefonisk.
Brug for grundlæggende undervisning i Conventus?
Ofte stillede spørgsmål
SJ-Hjælp står for Sebastian og Julie – Hjælp.
Vi er en selvstændig konsulentvirksomhed, som, siden 2016, har hjulpet foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.
Vi har siden 2017 afholdt Conventuskurser kommunalt og nationalt – både fysisk og online.
Conventus og DGI har lavet et samarbejde med os om udvikling og afholdelse af Conventuskurser på landsplan.
Vi samarbejder med kommuner og DGI med en målsætning om, at forbedre foreningslederens arbejdsvilkår og minimere lederens arbejdsbyrde gennem digitalisering og bæredygtig foreningsdrift.
Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016 og har siden da rådgivet over 350 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.
Basisforløb
Det er gratis at deltage i basisforløbet (modul 0-6).
Temakurser
Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).
Anbefaling – ansøgning om kursustilskud:
Mange kommuner tilbyder kursustilskud til uddannelse af foreningens frivillige.
Du kan kontakte din kultur- og fritidsforvaltning for at høre mere om mulighederne i din kommune.
Kurserne afvikles online.
Kurset er delt i et oplæg og efterfølgende spørgerunde.
Oplægget vil undervejs have små pauser til korte spørgsmål, for så at slutte af med en længere spørgerunde. Har du ingen spørgsmål, kan du derfor logge af inden spørgerunden til sidst.
Vores kursister spænder bredt og dækker hele viften indenfor frivillige bestyrelser – værende i foreninger, haller, forsamlingshuse, klubhuse, boligforeninger. Derfor vil vi gøre vores bedste for at komme med eksempler, som er relevante for så mange kursister som muligt.
Basisforløb
Der er deltagere med fra hele landet fra mange forskellige foreninger og organisationer som haller, klubhuse, boligforeninger og forsamlingshuse. Forløbene har en max kapacitet på 25 deltagere.
Temakurser
For at skabe mere intime rammer, hvor vi kan gå mere i detaljer med hver enkelt deltagers spørgsmål og eksempler, afvikles de supplerende kurser med max. 10 deltagere.
Vi anbefaler, at I deltager med flere frivillige fra jeres forening, så I kan spare med hinanden efterfølgende, men du kan godt deltage alene.
Du modtager automatisk et link til kurset efter din tilmelding.
Linket sendes til den e-mail, du angiver ved din tilmelding.
Efter kurset vil du modtage en mail med siderne fra kursets oplæg.
SJ-Hjælp står for Sebastian og Julie – Hjælp.
Vi er en selvstændig konsulentvirksomhed, som, siden 2016, har hjulpet foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.
Vi har siden 2017 afholdt Conventuskurser kommunalt og nationalt – både fysisk og online.
Conventus og DGI har lavet et samarbejde med os om udvikling og afholdelse af Conventuskurser på landsplan.
Vi samarbejder med kommuner og DGI med en målsætning om, at forbedre foreningslederens arbejdsvilkår og minimere lederens arbejdsbyrde gennem digitalisering og bæredygtig foreningsdrift.
Vi har arbejdet i Conventus som frivillige siden 2013 og professionelt siden 2016 og har siden da rådgivet over 350 foreninger, haller og kommuner i Conventus universet og dets mange muligheder.
Basisforløb
Det er gratis at deltage i basisforløbet (modul 0-6).
Temakurser
Temakurserne (modul 7-9) afvikles med en egenbetaling på 625 kr. pr. deltager (prisen er inkl. moms).
Anbefaling – ansøgning om kursustilskud:
Mange kommuner tilbyder kursustilskud til uddannelse af foreningens frivillige.
Du kan kontakte din kultur- og fritidsforvaltning for at høre mere om mulighederne i din kommune.
Kurserne afvikles online.
Kurset er delt i et oplæg og efterfølgende spørgerunde.
Oplægget vil undervejs have små pauser til korte spørgsmål, for så at slutte af med en længere spørgerunde. Har du ingen spørgsmål, kan du derfor logge af inden spørgerunden til sidst.
Vores kursister spænder bredt og dækker hele viften indenfor frivillige bestyrelser – værende i foreninger, haller, forsamlingshuse, klubhuse, boligforeninger. Derfor vil vi gøre vores bedste for at komme med eksempler, som er relevante for så mange kursister som muligt.
Basisforløb
Der er deltagere med fra hele landet fra mange forskellige foreninger og organisationer som haller, klubhuse, boligforeninger og forsamlingshuse. Forløbene har en max kapacitet på 25 deltagere.
Temakurser
For at skabe mere intime rammer, hvor vi kan gå mere i detaljer med hver enkelt deltagers spørgsmål og eksempler, afvikles de supplerende kurser med max. 10 deltagere.
Vi anbefaler, at I deltager med flere frivillige fra jeres forening, så I kan spare med hinanden efterfølgende, men du kan godt deltage alene.
Du modtager automatisk et link til kurset efter din tilmelding.
Linket sendes til den e-mail, du angiver ved din tilmelding.
Efter kurset vil du modtage en mail med siderne fra kursets oplæg.