Digitaliseringsprojekt
Digitaliseringsprojekt
De administrative krav til frivillige organisationer stiger hvert år.
Det gælder alt fra tilmelding, regnskaber, kalenderstyring, kommunikation, nyheder, hjemmeside til de 18+ steder frivillige organisationer i gennemsnit er registreret.
Vi har hjulpet mere end 200 frivillige organisationer med at implementere forskellige digitale løsninger, så deres daglige administration lettes og så meget som muligt automatiseres.
Digitaliseringsprojekt med SJ-Hjælp
Vi skræddersyr et forløb efter jeres behov, laver det hårde arbejde med alt de tekniske opsætninger og laver en overlevering og oplæring,
så I selv kan drive det videre.
I får lettet jeres arbejdsbelastning, og i overleveringen fokuserer vi på, hvordan I kan få fordelt det administrative arbejde på flere skuldre.
Projektet er inddelt i 4 faser
FASE 1
Systempræsentation
FASE 2
Teknisk opsætning
FASE 3
Uddannelsesforløb
FASE 4
Hjælp år 1
Fasebeskrivelser
FASE 1
Systempræsentation
Vi præsenterer jer for systemets muligheder.
Efter den indledende præsentation tager I en snak om, hvad I ønsker at gå videre med.
Herefter mødes vi over nogle gange og planlægger de forskellige dele af den tekniske opsætning.
- Indledende møde om muligheder
- Planlægningsmøde fordelt i temaer
- Planlægning - kontingent og tilmelding
- Planlægning - frivilligheden
- Planlægning - administration
FASE 2
Teknisk opsætning
Vi laver al det tekniske arbejde for jer. Vi bygger alt i administrationssystemet ud fra jeres ønsker. Når alt i administrationssystemet virker som det skal kobler vi tilmeldinger, kalender, nyheder mm. til jeres eksisterende hjemmeside – eller bygger en ny hjemmeside til jer.
- Opsætning af kontingenter
- Opsætning af øvrige tilmeldinger
- Gennemgang af regnskabsopsætning
- Administration - kalender, booking mm.
- Udvikling af ny hjemmeside
FASE 3
Uddannelsesforløb
Når den tekniske opsætning er færdig og gennemtestet, tager vi hul på næste undervisningsfase.
Der afvikles mellem 5 og 7 temainddelte undervisningsgange.
Her gennemgår vi det specifikke tema – f.eks. tilmelding og kontingent – så I kan passe det selv fremadrettet.
Al undervisningen optages, så I kan tilgå det senere.
- Kontingent og tilmelding
- Adminstration
- Regnskab
- Booking
- Hjemmesideundervisning
FASE 4
Hjælp år 1
Efter uddannelsesforløbet er afsluttet, er der inkluderet 10 timers hjælp, hvor I kan få hjælp efter behov.
Derudover kan I tilgå vores læringsplatform det første år, som en del af projektet.
Her kan I tilgå et stort udvalg af guides mm., så det er nemmere at huske, hvordan I skal løse de forskellige opgaver.
- Læringsplatform det første år
- 10 timers hjælp efter behov det første år
- Timerne kan bruges til onlinemøder
- Udarbejdelse af guides
- Skriftlig hjælp
Implementering af Conventus
Vi har hjulpet mere end 200 frivillige organisationer med at implementere Conventus i deres daglige administration.
Vi skræddersyr et forløb efter jeres behov, laver det hårde arbejde med alt de tekniske opsætninger og laver en overlevering og oplæring,
så I selv kan drive det videre.
I får lettet jeres arbejdsbelastning, og i overleveringen fokuserer vi på, hvordan I kan få fordelt det administrative arbejde på flere skuldre.
FASE 1
Systempræsentation
Vi præsenterer jer for systemets muligheder og I vælger, hvad det skal kunne for jer.
- Intromøde
- Planlægningsmøde
Teknisk opsætning
Vi laver den tekniske opsætning i Conventus og sikrer koblingen til hjemmesiden.
- Teknisk opsætning
- Kobling til hjemmesiden
FASE 2
FASE 3
Forankring
Over 2-3 møder forankrer vi systemet i jeres organisation. I fællesskab sikrer vi oplæringen, så I kan selv.
- Overbliksmøde
- Overdragelsesmøde
Implementering af Conventus
Vi har hjulpet mere end 200 frivillige organisationer med at implementere Conventus i deres daglige administration.
Vi skræddersyr et forløb efter jeres behov, laver det hårde arbejde med alt de tekniske opsætninger og laver en overlevering og oplæring,
så I selv kan drive det videre.
I får lettet jeres arbejdsbelastning, og i overleveringen fokuserer vi på, hvordan I kan få fordelt det administrative arbejde på flere skuldre.
FASE 1
Systempræsentation
Vi præsenterer jer for systemets muligheder og I vælger, hvad det skal kunne for jer.
- Intromøde
- Planlægningsmøde
FASE 2
Teknisk opsætning
Vi laver den tekniske opsætning i Conventus og sikrer koblingen til hjemmesiden.
- Teknisk opsætning
- Kobling til hjemmesiden
FASE 3
Forankring
Over 2-3 møder forankrer vi systemet i jeres organisation. I fællesskab sikrer vi oplæringen, så I kan selv.
- Overbliksmøde
- Overdragelsesmøde